Klagomål

Det blir inte alltid som man tänkt sig...
Inspirationskväll i Lund: Volontärarbete utomlands

Inspirationskväll i Lund: Volontärarbete utomlands

01. oktober 2014 Lund
Vill du vet mer om hur det är att jobba som volontär utomlands? Då är du välkommen till KILROY i Lund den 1 oktober kl. 18.30.
Läs mer
Inspirationskväll i Göteborg: Volontärarbete utomlands

Inspirationskväll i Göteborg: Volontärarbete utomlands

02. oktober 2014 Göteborg
Vill du vet mer om hur det är att jobba som volontär utomlands? Då är du välkommen till KILROY i Göteborg den 2 oktober kl. 18.30.
Läs mer
Inspirationskväll i Stockholm: Volontärarbete utomlands

Inspirationskväll i Stockholm: Volontärarbete utomlands

09. oktober 2014 Stockholm
Vill du vet mer om hur det är att jobba som volontär utomlands? Då är du välkommen till KILROY i Stockholm den 9 oktober kl. 18.30.
Läs mer
Inspirationsfrukost i Uppsala: Volontärarbete utomlands

Inspirationsfrukost i Uppsala: Volontärarbete utomlands

09. oktober 2014 Uppsala
Vill du vet mer om hur det är att jobba som volontär utomlands? Då är du välkommen till KILROY i Uppsala den 9 oktober kl. 10.30.
Läs mer
För de flesta resenärer, går något fel när man reser i flera månader. Det kan vara att man missar en buss eller tar tåget till fel stad, pga. dåliga råd eller en dum skylt man inte kunde förstå. Sådant är livet och en del av resandet!

För vissa blir misstagen det bästa äventyret på resan, eftersom man hamnar i en situation eller på en främmande plats som man aldrig tänkt på. För de mer allvarliga problem, måste du vara aktiv för att saker ska bli fixade. Om något går fel, dvs med din flygbokning, äventyrsresa, vandrarhem/vandrarhembokning eller hyrbil, måste du reagera omedelbart och hävda saknaden av produkten eller tjänsten.

Kontakta den mest relevanta person i relation till ditt problem, det kan vara din KILROY-resesäljare, researrangören eller biluthyrningsföretag etc. Om du lämnar ärendet under en längre tid eller tills du kommer hem, kanske du inte är berättigad till ersättning. Försök alltid att dokumentera så mycket som möjligt och gör tydliga, skriftliga rapporter med relevant fakta. Det förenklar och skyndar på hanteringen. De flesta problem kan lösas under resan, medan andra fall som tvister, måste beslutas efter att resenären kommit hem.

Contact